Pagini

Eu cand vreau sa ma nasc, ma nasc!

sau Cronica unei Nasteri Neanuntate!
sau L'Incontro di Miruna
sau... ROAARRR!

guest post de pe Jurnal de Povesti:


Acum vreo cateva saptamani planuiam sa public o postare cu numele "pe ultima suta de metri". Ne pregateam de venirea Mirunei, dar ea tot nepregatiti ne-a prins.

Vineri, 3 august, dimineata (8:30 - 9:00) - apar primele contractii. Plec de la serviciu, dar am timp sa fac unele cumparaturi. Doctorul spune sa mergem la spital, pentru ca mai sta o ora si apoi iese din garda.




aproximativ 11:00 - ne viziteaza o doula. Mamica inca nu e gata sa nasca. Ne linistim, hotaram sa nu mergem la spital. Ba mai mult, ni se face foame, si, pentru ca mancarea comandata acasa ajunge de obicei prea tarziu, decidem sa mergem la L'Incontro, in apropiere.

13:00 - am dat comanda. Vine limonada (sunt cu masina, deh). Si contractii puternice si destul de dese.

13:16 - s-a rupt apa. Anulez comanda, platesc limonada si plecam spre casa. "Va chemam ambulanta?" "Nu e nevoie, suntem cu masina, ne indreptam spre spital". Dar mai intai trecem pe acasa, ca sa luam bagajul.

13:30 - contractiile sunt foarte puternice, dese si de lunga durata. Vorbim cu doula sa ne astepte la spital.

13:44 - nu avem cum sa ajungem la spital de unii singuri. Apelez 112 si asteptam ambulanta.

13:50 - Miruna vrea sa se nasca, dar mami ar prefera sa nu se intample acasa. Doula ma sfatuieste sa iau totusi niste cearsafuri curate si sa le intind pe pat. Ambulanta nu mai ajunge odata? Cand a fost la Irina, am asteptat 10 minute in strada, ca nu gaseau adresa. Nu mai am timp sa il sun pe doctor.

13:55 - Sigur nastem acasa, si mami nu ar trebui sa se mai opuna asa mult. Doula ma tine lucid la telefon, vorbeste si cu mami, intre contractii. Ambulanta inca nu se vede. Iar au gresit adresa? Semnele pe care mi le-au lasat unghiile lui mami in mana o sa tina cateva zile...

Ah, ba da, uite ceva printre frunze. Se aud voci, intrebari jos in fata blocului. Deschid geamul si strig sa urce la 6. Nu o mai tin pe mami de mana. Se vede capul copilului. "Cum este pozitionat? Se vede parul? La o contractie o sa iasa capul, apoi umerii..." Aud franturi de sfaturi in telefon. La o contractie iese capul. Exact cum ar fi trebuit sa ma astept, cu fata "in jos". Ma sperii putin cand pun mana sa il prind, ii ating nasucul si obrajii. Urmatoarea contractie elibereaza umerii si apoi bebe aterizeaza pe mana mea. Sunt plin de sange si lichid amniotic? pana la cot, dar nu mai conteaza. Imi tin fetita in brate si ea incepe sa miorlaie. Trage pentru prima data aer in piept. "Pune-o pe burtica lui mami". O tin cu ambele maini de subsuori si ii sprijin capul. O pun pe burtica lui mami si aud liftul.

14:05 Ma indrept spre usa, o deschid si ii las pe cei de pe ambulanta sa intre. Ma duc sa ma spal pe maini si inca nu realizez ca am nascut. De cordonul ombilical se ocupa cei de pe ambulanta. Plecam spre spital, sa ne asiguram ca e totul in regula...


4 pareri:

krossfire spunea...

Maxima sanatate si o viata cat mai frumoasa pentru nou-venita :)

d.orin spunea...

Multumim!

Denisa spunea...

Am vrut să las un commentariu la postarea cu 3.0, dar nu îmi apărea formularul de comentarii. La mulţi ani, sănătoşi şi în care să bifezi ce ţi-a mai rămas!

d.orin spunea...

Multumesc de urari!
Comentariile sunt dezactivate la postarea respectiva...

Trimiteți un comentariu