Pagini

Ce mai citim azi (editia de toamna, 2011)

... sau cu alte cuvinte ce impresii mi-a lasat Gaudeamus 2011.


Pe scurt: impresii triste, mohorate ca vremea de afara, dar cu luminite la capatul tunelului.
Mohorate in plan SF: foarte putine noutati, multe re-editari, si mai multe amanari.


De la Millennium Books aveam multe asteptari:
- Galileo (numarul 4, zice-se ca va aparea in decembrie)
- Glen Cook - aflam ca traducatorul seriei are totusi niste oferte mai interesante in alte parti.
- John Scalzi - imi aduc aminte niste zvonuri cum ca ar fi trebuit sa iasa atat Zoe's Tale cat si The Sagan Diary. N-a iesit nici una, nici alta.
- Abatia - ei, da, numai pentru cartea asta si a meritat sa fac un drum la Gaudeamus. Detalii mai tarziu, dupa ce o sa citesc intregul omnibus
- de Horia nu am reusit sa dau sa ma laud ca ii pun carti (de la Millennium) pe GoodReads, nici pe Nicu nu l-am gasit sa ii multumesc pentru hardcover-urile de la Nemira (am castigat un concurs la el pe site), dar m-am intretinut cateva minute cu Bebe si Michael Haulica, timp in care Dan Dobos scria de zor autografe. Ca nu am luat doar Abatia, ci si DemNet, pe care deja o citesc (review mai incolo, ca am o mica vacanta).

De la Nemira, pe de alta parte, marea asteptare (si cu siguranta nu numai a mea) era Dansul Dragonilor din seria ASOIAF. Ma rog, nu mai era asteptare, pentru ca Nemira anuntase deja ca volumul va aparea in decembrie. O alta "asteptare" era si varianta paperback pentru acelasi volum, asteptare care din unele comentarii de pe blog lasa de inteles ca o sa apara undeva prin ianuarie-februarie.

Cum iar am reusit sa ajung la targ cu buget redus, ultima asteptare venea de la Tritonic, urmatoarea carte din seria Women of the Underworld - nu de alta, dar le am pe primele doua, si-s faine :D


Ziceam la inceput ca e si o parte luminoasa, care nu inseamna doar Abatia lui Dan Dobos in format hardcover omnibus, si nici aparitiile de dupa targ:
- ca si pana acum, multe edituri
- multa diversitate (se poate spune asa?) - carti despre ce vrei si ce nu vrei (nu intru in detalii, ca nu am bantuit prea mult pe la targ)
- lucruri interesante: Polirom, Paralela 45 - Melcul pe povarnis de Strugatki si ceva carti cu, pentru si despre copchii
- nu am trecut pe la RAO, Humanitas, si altele, pentru ca pur si simplu nu am avut timp. Si nici bani, asa ca nu am vrut sa imi fac sange rau.

Pe scurt, la nivel general, targul pare sa fie un succes (in conditiile in care "criza" se simte in continuare in domeniul cartilor - de orice specialitate), poate mai mare decat Bookfest - sau poate doar ii percep eu promovarea la un alt nivel. Din punct de vedere strict personal, targul asta se putea tine bine-mersi in decembrie. As fi avut mai multi bani la dispozitie, si cu siguranta mai multe noutati.

Cu ce m-am intors? Iaca:

Melcul pe povârniş Abaţia ....Si la sfarsit a mai ramas cosmarul DemNet


0 pareri:

Trimiteți un comentariu