Pagini

Final Frontier #2

Weekend-ul trecut (17-18 martie 2012) s-a desfasurat targul de carte SF&F Final Frontier 2.
Am reusit sa ajung de-abia in cea de-a doua zi, si iata ce am vazut:

Fiind totusi de-abia la a doua manifestare, intr-o locatie mititica, chiar daca in "buricul targului", targul a atras destul de putine edituri si vizitatori. E drept, si tema targului este una mult mai specifica decat suratele-i Kilipirim, Bookfest sau Gaudeamus. Astfel, editurile prezente se pot numara usor pe degetele din dotare: Nemira, Eagle Publishing, Millennium, Tritonic. Da, din dotarea de la o mana degetele. Astea-s editurile care publica SF&F, cu astea ne mandrim. Foarte interesant, alti expozanti au fost Taraba de Jocuri, ComicBookCity, si anticariatul lui Lucian Oancea (multi poate fac legatura cu WolfsPack sau Atlantykron, cum imi suna mie cunoscut).

Asa cum spuneam, locatia a fost una redusa ca dimensiuni, in cadrul cladirii Centrului Tinerimea Romana, dar faina prin apropierea de Cismigiu, Piata Unirii, Teatrul Bulandra. Numai bine de o plimbare de duminica. Vizual, targul mi s-a parut aproape inexistent, cu o singura pancarta din genul "amanet, inainte si la dreapta" postata in fata intrarii. Doar fi-mea a fost extaziata la 1 an si 8 luni ale sale, si-a pus drept tel sa urce si sa coboare toate scarile pe care le-a gasit.

Din nou, vizitatori rasfirati, cel putin cat am zabovit noi pe-acolo, dar revin la faptul ca tema targului a fost destul de exclusivista.

Ca si prezentari, stiam ca programul este destul de incarcat, am ajuns la locatie cand tocmai ce incepusera Premiile FanSF, n-am mai intrat in sala ca ne-ar fi vazut toti si copchilu' nu-i tocmai la varsta la care sa stea linistita pe un scaun si sa asculte la nenea de vorbeste la microfon. Macar din programul anuntat as putea spune ca prezentarile au facut tot farmecul intalnirii. Ca targ parca nu i-as spune...

Sa trecem la carti. Noutati destul de putine. De fapt, Millennium a venit cu ceva carticele direct de la presa, Eagle a venit cu ultimele noutati publicate, la Nemira eu inca mai astept Dansul Dragonilor in format paperback, iar la Tritonic nu am urmarit daca au ceva nou sau nu. Vechituri, destule, dar mai interesante cele de la anticariat :D.
In cazul asta, lista de cumparaturi a corespuns in mare masura cu ce stabilisem de acasa:

Millennium:

  • Povestea lui Zoe (a patra carte din Razboiul Batranilor, John Scalzi),
  • Galileo 4 (in sfarsit),
  • Intre Bariere (Doru Stoica),
  • Amendamentul Dawson (Ciprian Mitoceanu),
  • Elefantul in bostanarie (Dan Dobos, Media-Tech).

Nemira:
deci, Dans, deci Dragoni, deci Paperback, deci asteptam in continuare. Ca hardcoveru' l-a castigat Xelomon la FanSF.

Tritonic: Ghicit de seara, Liviu Radu

Eagle Publishing:
  • Venus (antologie SRSFF)
  • Asteptand in Ghermana (Danut Ungureanu)
  • Trip-Tic (Liviu Radu)
  • Pangaia (antologie SRSFF)

Ceva surpriza a constituit, asa cum am spus, anticariatul lui Cristian Oancea, de la care ne-am ales cu Rendezvous cu Rama, Rama II (Arthur C. Clarke), Solaris (Stanislaw Lem), Intre doua lumi (Norman Spinrad), Lumea fluviului (Philip Jose Farmer) si o promisiune ca va cauta Fetita de pe Terra (Kir Bulicev).

Pe scurt, o fo' interesant, taman bun de-o plimbare de duminica. Cu ceva mai multa promovare, cu siguranta in anii urmatori va fi nevoie de o locatie mai incapatoare.


Alte articole, mai bogate in idei sau fotografii, gasiti la FanSF sau pe GalileoOnline, sau pe site-ul SRSFF.


0 pareri:

Trimiteți un comentariu