Pagini

Acromine psihopate

"Femeile nu-s mulțumite decât când ceea ce le oferi i-a fost smuls prin violență alteia.
Nu lucrul în sine contează: ci victoria obținută."

(Simone de Beauvoir – Femeia Sfâșiată)

Un bărbat care întâlnește un cuplu și îi place de femeia din acel cuplu (fizic, mental, spiritual)
se va gândi întotdeauna: “Vreau o femeie ca aceea”.
O femeie care întâlnește un cuplu și îi place bărbatul din acel cuplu (fizic, mental, spiritual)
se va gândi întotdeauna: “Vreau ACEL bărbat”.


Oare ăsta să fie motivul pentru care nu am reușit niciodată să am cu adevărat o relație?
Pentru că niciodată nu am fost smuls alteia?
Oare de-asta încă le “stimez” pe toate femeile care au trecut prin viața mea? Pentru că am realizat că într-adevăr aveau dreptate când spuneau că nu se pot ridica la așteptările mele? Sau cel puțin așa credeau atunci...
Pentru că nu simțeau “bucuria” de a mă fi câștigat? Furat? Dobândit?

De ce s-au întrebat toate, pe rând, ce-au făcut să mă merite?
Răspunsul pare simplu: pentru că nu au făcut ele însele ceva încât să ajungă la mine.
Le-am fost dat, și nu au avut tăria psihică să accepte că unele lucruri se întâmplă pur și simplu, că nu e nevoie să le ceri cuiva, să le furi cuiva…
Nu au înțeles că e suficient să îți dorești ceva suficient de mult ca să îl primești.
Nu au înțeles că se poate primi fără să fi cerut.
Nu au știut să primească ceva ce nu au cerut. Și au fost incapabile să dea înapoi la fel de mult. Sau cel puțin așa au crezut, și nu am putut să le conving de contrariu.

Să dai și să primești este lucrul de bază al unei relații. Repet: de bază.
Baza am atins-o de fiecare dată. E atât de ușor.

Dar pentru ca o relație într-adevăr să reușească, îmi pare mult mai important să dai, să primești, și să dai înapoi.
Să fii un pendul – oscilator armonic – cu oscilații întreținute.
Un pendul lăsat sub influența gravitației urmează o mișcare oscilatorie amortizată.
Eventual, în cele din urmă, se oprește în poziția de repaus, în punctul de echilibru stabil: energie potențială minimă, energie cinetică minimă.
Pentru mine punctul ăla echivalează cu moartea.

Nu o să mă mulțumesc niciodată să îl accept fără luptă, dar nici nu am pic de milă pentru cei care… țin morțiș să ajungă acolo…


7 pareri:

Quick Silver spunea...

cel mai tare ma enerveaza cand citesc analize facute de altii despre barbati/femei si mai ales analize ridicate la rang de citate nemuritoare (!!!) este ca intotdeauna s-au facut, se fac si se vor face diferente intre cele doua moduri de gandire.
ca se face o diferenta distincta intre cum vede un barbat o relatie/femeia/dragostea/sentimentele/sexul etc etc etc si cum vede o femeie acelasi lucru.
ca femeie-sentiment si barbat-ratiune. cred ca am mai discutat chestia asta pe blogul tau (?)
asta cu vanatoarea ne place, dupa ce obtinem trofeul, ne plictisim si trecem la alta vanatoare mai provocatoare.
barbatul cand vede o femeie zice ca vreau o femeie "ca aia" si femeia cand vede un barbat zice ca vrea "barbatul ala"???!?!?!?

adica n-am auzit in viatza mea o prostie mai mare decat poate prin cosmopolitan. sper ca a zis-o tot poeta aia frantuzoaica cu femei sfashiate si nu tu.

de cate ori tre sa mai repet ca nu ar trebui sa se faca doua tabere, si 6 miliarde de tabere sau cati mai suntem pe terra:
ca fiecare are viziunea lui si propriul sistem de valori/asteptari/mod de actiune/mod de gandire si ca este injosnitor sa fim inghesuiti toti in doua categorii, cand sentimentele reprezinta un domeniu infinit si amorf si mai ales puternic personal, si si mai ales care se poate schimba de multe ori pe parcursul unei vieti.

cred ca problema pe care o ai tu, ca orice om cu ceva in cap, este ca gandesti prea mult si cauti prea multe explicatii si cauze. gandirea dauneaza grav dragostei si relatiilor.

d.orin spunea...

"analize ridicate la rang de citate nemuritoare"
:)) agree...

"femeie-sentiment si barbat-ratiune"
:D nu esti prima care imi spune lucrul asta :D

doamna aia de a zis citatul nu e poeta, cica e prozatoare, si cica a fost sotia lui Sartre (!? - nu sunt sigur, nici nu am chef sa caut - ma rog, iubita)
dar a doua formulare e auzita. inca nu am ajuns sa o cred.

si da, am mai discutat chestii d-astea pe blog, si stii ca suntem de acord ca ar trebui sa fie 6 miliarde de "tabere" si nu doar 2.

imi place in schimb argumentul tau "cand sentimentele reprezinta un domeniu infinit si amorf si mai ales puternic personal, si si mai ales care se poate schimba de multe ori pe parcursul unei vieti".

cat despre probleme... nah, mai caut si eu din cand in cand explicatii... de obicei cautarile se incheie in vreo 5 minute, chit ca am gasit sau nu raspunsuri... existentiale sau nu... :D

Quick Silver spunea...

femeia- simtire si barbat-ratiune e una din ideile tampite scoase la inaintare de oricine incearca sa faca o analiza ca a ta, idee pe care incercam sa le combat :)

alta ar fi ideea cu vanatoarea pe care o atribui femeii. sa mor io??? nu am cunoscut nicio femeie (in afara de mine cand eram mai tanara si nelinistita:))) care sa mearga pe principiul asta, tocmai fiindca femeia ar trebui sa fie numai sentiment, ganduri de home sweet home samd. Deci cele doua povesti nemuritoare se bat cap in cap mai ceva ca rugbistii de la meciul dinamo-farul.
ori femeia e o sentimentala, ori e o vanatoare fara scrupule.
tocmai d-aia zic ca oricine s-ar hazarda sa catalogheze sexele dupa modul de gandire si abordare al relatiilor sentimentale.


totusi am si io o intrebare arzatoare, pe care am pus-o peste tot azi: da-ti place piesa aia noua a lui Puya sau numa io o ascult in draci? :))

d.orin spunea...

Mai, deci am impresia ca s-a inteles ceva gresit.

Adica: postul incepe cu un citat si cu o "povestioara", ma rog, doua idei, toate cele 3 lucruri ilustrand o anumita conceptie.

Bun, plecand de la conceptia respectiva, m-am intrebat daca s-o fi aplicat la mine... pentru ca pare oarecum plauzibila... ma rog, ar putea explica anumite chestii...

Partea a doua a postului e putin trasa de par, cred ca am si expus ceva putin aaam... nu neaparat gresit, dar putin scris diferit... in fine... u get the point.


Nu ascult Puya.

Quick Silver spunea...

inseamna ca m-am prostit.

d.orin spunea...

Eh... n-as zice... postul e un pic cam fuzzy... daca am timp o sa il piepten un pic... nu stiu cand...

d.orin spunea...

Am ascultat melodia lui Puya...

Foarte tare...

Trimiteți un comentariu